16.04.21

GR. I

Temat dnia: Skąd się bierze ser?

 

CELE OGÓLNE:

  • poznanie produktów, które powstają z mleka;
  • rozumienie znaczenia jedzenia nabiału dla zachowania zdrowia

Zapraszamy do wysłuchania piosenki pt. „Krówka Mu”  https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU

Po wysłuchaniu utworu, prosimy, aby dziecko wymieniło produkty mleczne występujące w piosence.

 

Tylko nic nie mówcie krowie – słuchanie fragmentu wiersza H. Szayerowej połączone z rozmową na temat utworu.

 

Tylko nic nie mówcie krowie (fragment)
Halina Szayerowa

Nabiał – produkt
smaczny, zdrowy.
Dostajemy go
od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie.
Jak się krowa
o tym dowie,
to się jej
przewróci w głowie
i gotowa
narozrabiać.
I przestanie
nabiał dawać,
czyli:
masło,
mleko,
sery,
i śmietanę
na desery! […]

 

Rodzic wyjaśnia określenia nabiał. Demonstruje ilustracje związane z czytanym wierszem: krowę, mleko,masło, sery: biały, żółty, śmietanę. Możemy wykorzystać prezentację znajdującą się poniżej.  Zadaje pytania: Co może dać nam krowa?; Co można zrobić z mleka?.

 

 

„Zdrowe jedzenie” – próbowanie produktów zrobionych z mleka.

Dziecko rozpoznaje produkty mleczne i podaje ich nazwy: ser biały i żółty, jogurt, śmietana, masło.
Rodzic  przeprowadza rozmowę, dlaczego te produkty trzeba jeść (np. po to, by mieć zdrowe zęby, kości).

 

„Krówka” – układanie obrazka z puzzli.

Pokoloruj krówkę, przetnij wzdłuż linii, ułożony obrazek przyklej na kartce. 

krowa puzzledo druku